رختکن در اتاق تمیز

رختکن در اتاق تمیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که کارکنان کلین روم ها قبل از ورود به داخل کلین روم از این اتاق ها عبور می کنند. رختکن ها که خود اتاق های مخصوصی هستند نیازمند تجهیزات خاصی هستند که حتما باید با این تجهیزات و نحوه نصب آنها آشنایی کاملی داشته باشید. رختکن در اتاق تمیز ویژگی های بسیار زیادی دارد که در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره آنها صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه مند هستید تا با رختکن های مخصوص اتاق تمیز و کاربردهای مختلف آنها آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

اهمیت رختکن در اتاق تمیز

رختکن در اتاق تمیز یکی از مهم ترین بخش های هر کلین روم می باشد که باید به صورت فیزیکی از فضای داخلی اتاق تمیز جدا شود. طراحی این اتاق ها به شکل بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد و همین عامل نیز باعث می شود تا اکثر صنایع و کسب و کارهای مختلف به دنبال تیم های حرفه ای برای طراحی و ساخت رختکن در اتاق تمیز باشند.
یکی از مهمترین دلایلی که امروزه از رختکن های مخصوص در کلین روم ها استفاده می شود این است که میزان آلودگی میکروبی که معمولا توسط لباس های محافظ منتقل می شوند را به حداقل برسانید و شرایط بهداشتی بهتری را در کلین روم ها فراهم کنید.
محیطی که در آن تعویض لباس کارکنان صورت می گیرد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید دارای شرایط بهداشتی خاصی باشد. همین عامل نیز باعث اهمیت هرچه بیشتر نحوه طراحی و ساخت رختکن ها در داخل اتاق های تمیز می شود. عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند روی طراحی این رختکن ها تاثیرگذار باشند که در ادامه سعی می کنیم برخی از مهم ترین این عوامل را به شما معرفی کنیم.

ویژگی های رختکن کلین روم

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد ساخت یک کلین روم و رختکن مخصوص به آن را دارید حتما این سوال برای شما نیز به وجود آمده است که رختکن در اتاق تمیز چه ویژگی هایی باشد داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که یکی از مهم ترین ویژگی های رختکن اتاق تمیز این است که سیستم تهویه آن با استفاده از فیلترهای قدرتمند تهیه شده باشد. یک رختکن در اتاق تمیز باید هوای فیلتر شده ای داشته باشد تا بتواند از نظر بهداشتی شرایط ایده آل تعویض لباس کارکنان را فراهم کند.
نکته مهم در خصوص پیاده سازی تهویه این رختکن ها این است که حتما باید عملکرد آنها به صورت مستقل باشد و ارتباط چندانی با سیستم تهویه کل کلین روم نداشته باشد. هوابند هایی که در این رختکن ها استفاده می شوند نیز باید دارای عملکرد مستقلی باشند تا بتوانند باعث بهینه سازی سیستم تهویه در رختکن ها شوند. امروزه استانداردهای جهانی مختلفی برای ساخت رختکن در اتاق تمیز وجود دارد که شما می توانید از هر یک از این استانداردها برای ساخت رختکن های مورد نیاز خود استفاده کنید.

تجهیزات مورد نیاز برای رختکن های اتاق تمیز

یکی از مهم ترین تجهیزاتی که در زمان ساخت رختکن در اتاق تمیز باید حتما آن را تهیه کنید سیستم تهویه می باشد که در بخش قبلی به صورت کامل در خصوص آن صحبت کردیم. از دیگر تجهیزاتی که در این رختکن ها به آن نیاز دارید یک سیستم شستشوی دست ها و بدن می باشد که باید آن را به صورت کامل پیاده سازی کنید تا امکان شستشوی بدن برای کارکنان اتاق تمیز وجود داشته باشد. استفاده از کف های اپوکسی در طراحی و ساخت رختکن در اتاق تمیز به شما این امکان را می دهد تا انعطاف پذیری رختکن ها را افزایش داده و در نتیجه انتظار عملکرد بهتری را از آنها داشته باشید. بنابراین توصیه ما به شما این است که از اپوکسی برای ساخت کف های این رختکن ها استفاده کنید. یکی از ویژگی های مهم کف های اپوکسی برای کف رختکن ها این است که این محصولات راحت تر از سایر کفی ها نصب می شوند و در نتیجه خرید و استفاده از آنها می تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد.

هزینه ساخت رختکن در اتاق تمیز

افرادی که قصد ساخت رختکن اتاق تمیز را دارند معمولا به دنبال پاسخ سوالات متعددی در خصوص هزینه ساخت این رختکن ها می باشند. یکی از رایج ترین سوالاتی که در این زمینه وجود دارد این است که هزینه ساخت این رختکن ها به چه عواملی بستگی دارد؟ از جمله مهمترین عواملی که می تواند روی هزینه ساخت رختکن در اتاق تمیز تاثیرگذار باشد می توان به جنس و نوع تجهیزاتی که برای ساخت این رختکن ها استفاده می کنید اشاره کرد. هرچه تجهیزات باکیفیت تر و پیشرفته تری را برای استفاده انتخاب کنید هزینه ساخت این رختکن ها نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند. برند سازنده این تجهیزات نیز می تواند تاثیر زیادی روی هزینه نهایی آنها داشته باشد. کمک گرفتن از تیم های با تجربه و متخصص که تجربه زیادی در ساخت رختکن در اتاق تمیز دارند  می تواند به شما کمک کند تا هزینه های خود را به میزان بسیار زیادی کاهش دهید.

ساخت رختکن اتاق تمیز

امروزه افراد زیادی علاقه مند به طراحی و ساخت رختکن در اتاق تمیز می باشند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید و به دنبال یک تیم مجرب در این زمینه می باشید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از خدمات مجموعه ما در این زمینه بهره مند شوید. ما شرایط بسیار خوبی را برای شما فراهم کرده ایم تا بتوانید به راحتی هرچه تمام رختکن های مورد نیاز خود را در کلین روم ها طراحی کرده و بسازید. هزینه استفاده از خدمات مجموعه ما بسیار مناسب تر از سایر تیم های فعال در این حوزه می باشد و علاوه بر این کیفیت خدمات ما نیز به طور کامل به شما تضمین داده می شود. بنابراین می توانید با خیالی راحت از این خدمات استفاده کرده و از مزایای آن بهره مند شوید.

صحبت پایانی

ساخت رختکن در اتاق تمیز نیازمند رعایت کردن استانداردها و نکات بسیار مهمی می باشد. به همین علت نیز باید از یک تیم متخصص در این زمینه کمک بگیرید. شرکت اندیشگران جامع صنعت ایرانیان با سال ها تجربه در زمینه ساخت کلین روم آماده همکاری در انواع پروژه های اتاق تمیز می باشد. متخصصان این شرکت به روزترین استاندارها را پیاده سازی می نمایند.

 

امتیاز دهید :