سیستم هواساز HVAC چیست و چگونه کار می کند؟

سیستم هواساز HVAC چیست؟

اول و مهمترین موضوع این است که بدانید، هواساز HVAC مخفف گرمایش و تهویه هوا است. این سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان های مسکونی و تجاری را فراهم می کند. سیستم های هواساز HVAC اتاق تمیز را می توانید در هر مکانی از خانه ها گرفته تا زیردریایی ها پیدا کنید که زیرا آنها وسیله ای برای راحتی محیط هستند. این سیستم ها با محبوبیت بیشتر در ساخت و سازهای جدید، از هوای تازه خارج از منزل استفاده می کنند تا کیفیت هوای داخلی بالایی را فراهم کنند. V در تهویه مطبوع یا تهویه، فرایند جایگزینی یا تبادل هوا در یک فضا است. این کیفیت بهتری از هوای داخل را فراهم می کند و شامل حذف رطوبت، دود، بو، گرما، گرد و غبار، باکتری های منتقل شده در هوا، دی اکسید کربن و سایر گازها و همچنین کنترل دما و دوباره پر کردن فضا از اکسیژن است.

سیستم هواساز HVAC اتاق تمیز

 

سیستم هواساز HVAC چگونه کار می کند؟

سه عملکرد اصلی یک سیستم هواساز به ویژه هنگام تأمین کیفیت هوای داخلی و راحتی حرارتی با یکدیگر مرتبط هستند. سیستم گرمایشی و تهویه مطبوع شما اغلب یکی از پیچیده ترین و گسترده ترین سیستم ها در خانه شما است، اما وقتی این سیستم متوقف می شود ، به زودی می دانید! در سیستم هواساز شما نه قسمت وجود دارد که باید با برگشت هوا، فیلتر، خروجی اگزاست، کانالها، عناصر الکتریکی، واحد خارجی، کمپرسور، سیم پیچ و دمنده آشنا باشید.

 

- بازگشت هوا

بازگشت هوا بخشی از سیستم شماست که نقطه شروع چرخه تهویه را مشخص می کند. این قسمت هوا را می مکد ، آن را از طریق فیلتر می کشد و سپس آن را به سیستم اصلی منتقل می کند. نکته حرفه ای: اطمینان حاصل کنید که بارها و بارها گرد و غبار فضای هواساز را گردگیری کنید زیرا آوار و گرد و غبار به راحتی روی فیلترهای شما جمع می شوند.

 

- فیلتر

فیلتر شما قسمت دوم برگشت هوا است که هوا از آن عبور می کند. نکته خوب: حتماً فیلترهای خود را مرتباً عوض کنید تا سیستم شما به شکل نو دربیاید.

 

- خروجی اگزاست

قسمت دیگری از سیستم شما خروجی های اگزاست است که در آن اگزوز ایجاد شده توسط سیستم گرمایشی خارج می شود. نکته حرفه ای: سالانه دودکش یا اگزاست را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تنظیم کنید.

 

- مجاری یا کانال های هواساز

مجاری شما کانال هایی هستند که هوای گرم یا سرد از آنها عبور می کند. نکته مثبت: هر 2 تا 5 سال مجاری خود را تمیز کنید تا همه چیز در شرایط مناسب باشد.

 

- عناصر الکتریکی

این قسمت از سیستم شما می تواند کمی پیچیده تر باشد ، اما اغلب مشکلات ابتدا از اینجا سرچشمه می گیرند. نکته حرفه ای: اگر چیزی درست کار نمی کند، یک قطع کننده، قطع شده، یا باتری های خراب در ترموستات خود را بررسی کنید.

 

- واحد بیرونی

این احتمالاً همان بخشی از سیستم شما است که وقتی کسی از سیستم هواساز HVAC اتاق تمیز نام می برد، به آن فکر می کنید. واحد بیرونی پنکه ای را فراهم می کند که جریان هوا را تأمین می کند. نکته مثبت: واحد خود را از وجود آوار و پوشش گیاهی پاک نگه دارید زیرا در صورت مکش گیاهان به فن شما می تواند مشکلات جدی ایجاد کند.

 

- کمپرسور

کمپرسور به عنوان بخشی از واحد بیرونی وظیفه تبدیل مبرد از گاز به مایع را دارد و آن را به فین ها می فرستد. نکته حرفه ای: اگر چیزی کاملاً درست کار نمی کند، کمپرسور خود را بررسی کنید. این اغلب دلیل بسیاری از خرابی های سیستم است.

 

- فین ها

معمولاً قسمت دیگری از واحد خارجی، سیم فین ها هنگام عبور از هوا با کمی کمک از مبرد ، هوا را خنک می کنند. نکته حرفه ای: سالانه فین های سیستم را بررسی کنید. در صورت یخ زدن ممکن است بخواهید سطح فیلتر و یا مبرد خود را بررسی کنید.

 

- دمنده

دمنده هوای گرم را از طریق قسمت اصلی واحد وارد می کند. نکته حرفه ای: هرچه هوا با کارایی بیشتری عبور کند ، دوام سیستم شما بیشتر می شود.
آنچه در سیستم تهویه مطبوع گنجانده شده است

از آنجا که اکنون می دانیم HVAC مخفف گرمایش و تهویه هوا است ، می دانیم که اینها قسمت اصلی موجود در کل سیستم هستند.

عنصر گرمایش معمولاً به کوره یا دیگ بخار اشاره دارد. اگر با سیستم هوای اجباری کار می کنید ، شامل یک سیستم لوله برای سیال حامل گرما است.

عنصر تهویه طبیعی یا اجباری است و در صورت اجبار اغلب از آن برای اهداف تمیز کننده هوا استفاده نمی شود.

همانطور که بسیاری از ما می دانیم سومین و آخرین عنصر سیستم تهویه مطبوع تهویه مطبوع است که دقیقاً برعکس گرمایش است. تمرکز اصلی آن این است که گرمای موجود را از فضای داخلی خانه حذف کنید.

 

طراحی و ساخت اتاق تمیز


تفاوت بین هواساز HVAC و تهویه مطبوع چیست؟

با کمال تعجب، این سوال را بسیار دریافت می کنیم. می پرسید، تفاوت دقیق بین هواساز و تهویه مطبوع چیست؟ تهویه مطبوع خوب در واقع آخرین بخش از آنچه که هواساز HVAC به معنای مخفف است می باشد، اما آنها اغلب با توجه به هر نوع دستگاه گرمایش یا سرمایش در خانه به جای یکدیگر استفاده می شوند. در مورد هواساز HVAC به عنوان اصطلاح اصلی و تهویه مطبوع به عنوان یک قطعه از معما فکر کنید.

 

کدام مارک هواساز HVAC بهترین است؟

تعداد کمی از دونده های پیشرو در دنیای هواساز HVAC اتاق تمیز وجود دارد، اما در اینجا ما فقط اندیشگران جامع صنعت ایرانیان را پیشنهاد می کنیم و این به چند دلیل است. اول و مهمترین اینکه شرکت اندیشگران بیش از یک دهه است که محصول با کیفیت تولید می کند. در مرحله بعدی ، شرکت اندیشگران بخاطر شهرت و ارائه محصولات بسیار کارآمد بسیار مشهور است. سرانجام اینکه شرکت اندیشگران جامع صنعت ایرانیان به همه مشتریان خود امکاناتی را ارائه می دهد که آنها نیاز به تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری بعدی در کارخانه خود دارند.

 

سیستم تهویه هوا کلین روم

 

سیستم هواساز HVAC چند سال دوام می آورد؟

اکنون که فهمیدید سیستم هواساز HVAC کلین روم دقیقاً از چه چیزهایی تشکیل شده است، احتمالاً از خود می پرسید که یک سیستم جدید چه مدت دوام می آورد. این واقعاً به تجهیزات بستگی دارد تا بدانیم سیستم چه مدت دوام خواهد آورد. اما ، اگر از تعمیر و نگهداری سالانه توصیه شده خود پیروی کنید تجهیزات شما برای سالها و سالهای آینده دوام می آورند. آیا می خواهید سیستم تهویه مطبوع موجود خود را جایگزین کنید؟ یا شاید شما به دنبال اضافه کردن یک سیستم جدید هستید؟ با متخصصان هواساز و تهویه مطبوع خود در اندیشگران جامع صنعت ایرانیان تماس بگیرید!

امتیاز دهید :