هجوم ربات‌ها به بورس اتاق تمیز

بزرگان حوزه اتاق تمیز و تجهیزات آن نگران و هیجان زده از هجوم ربات‌ها به بورس اتاق تمیز در 2022 هستند.

به گزارش اندیشگران، وب سایت تحلیلی اینداستریال آی تی، به تازگی خبری درباره نقش ربات‌ها در اتاق تمیز منتشر کرده است.

بر این اساس پیش بینی می‌شود ربات‌ها به طور کامل اداره اتاق تمیز در خطوط تولید داروسازی یا سنایع غذایی تا سال 2027 را در اختیار بگیرند.

در این خبر از تحلیل جامع بازار روبات اتاق تمیز در سال 2022 تا پایان سال 2027 با شما خواهیم گفت.

شرکت‌های بزرگ در حوزه تاسیس و استانداردسازی اتاق تمیز برای اطمینان از ایمنی نیروی انسانی به سمت روبات‌های اتاق تمیز روی می‌آورند.

علاوه بر این، افزایش تقاضا و فروش ربات‌های مشارکتی، در نتیجه صنعتی شدن و جهانی شدن این حوزه، باعث رشد بازار شده است.

این گزارش خبری اشاره‌ای گذرا دارد به بازار تولید و فروش ربات اتاق تمیز و تحلیلی جامع از بازار جهانی اتاق تمیز که تحت تاثیر ربات‌ها قرار گرفته است.

بازار ربات در اتاق تمیز تا حدی خوش بینانه در نظر گرفته شده که گمان می‌رود رشدی بالای 11 درصد در بورس آمریکای شمالی داشته باشد.

بسیاری از سهامداران در حوزه انرژی‌های نوین، اتاق تمیز، صنایع داروسازی و غذا بر این باورند که با توجه به تحلیل کارشناسان، سال 2022 سال مثبت و خوبی خواهد بود.

رشد ارزش سهام در بخش اتاق تمیز به خاطر حضور ربات‌ها می‌تواند برای کسب و کارهای نوفناورانه نیز جذاب باشد.

شرکت‌های پیشرو آماده فتح میدان

برخی از شرکت های کلیدی ربات اتاق تمیز عبارتند از شرکت فعال و تاثیرگذار ABB، مجموعه مدعی و پیشروی یاسکاوا، فانوک، صنایع سنگین کاوازاکی، اپسون، میتسوبیشی الکتریک، دنسو، فوجی کوشی، ربات یونیورسال، آیرو تک، کومائو، تکمن ربات و ریتینک ربات.

بیشتر از 4 ماه از معرفی نوع پیشرفته ربات هوشمند تمیز کننده سطوح و پنجره شیائومی نمی‌گذرد و البته این محصول در حوزه صنعتی حرف زیادی برای گفتن نداشت اما جرقه‌ای بود در ذهن کسب و کارهای نوفناورانه تا شاید نوع صنعتی و مستحکم آن را با ادغام در حوزه هوش مصنوعی عرضه کنند.

کمپانی فانوک از ژاپن نیز در این مدت ساکت و منفعل نبود و دستکم 3 بار محصول تازه جان گرفته خود را به بازار عرضه کرد.

محصولاتی مانند بازوهای رباتیک، سیستم‌های بی‌سیم کنترل عددی NC و خدمات اتوماسیون بخشی از محصوات و خدمات این برند بود.

از اولین روزهای تاسیسفانوک ژاپن نزدیک به 60 سال می‌گذرد اما از وقتی ربات مخصوص اتاق تمیز خود را رونمایی کرده جهان صنعت طور دیگری به آن نگاه می‌کند.

مجموعه صنعتی فانوک اکنون به یک شرکت چند ملیتی و بین المللی تبدیل شده و یکی از شعبه‌های مهم آن در آمریکا شهر میشیگان واقع شده است.

ربات صنعتی فانوک در منطقه بیشتر به خاطر کیفیت بالا و استقامت زیاد شهرت دارد. این ربات‌ها دارای قابلیت فراوانی هستند و از آن‌ها می‌توان برای اکثر فرآیندهای تولیدی در اتاق تمیز استفاده کرد.

این کار باعث می‌شود حداقل تا مرز 14 درصد از آلاینده‌های داخل اتاق تمیز که به خاطر نیروی انسانی و خطاهای آن ایجاد می‌شود جلوگیری صورت بگیرد.

طبیعی و البته بدیهی است که تمیز کردن بدون گرد و غبار کف کارگاه‌ها به ربات کف شوی صنعتی نیاز دارد و این کار وقتی توسط نیروی انسانی صورت بگیرد، چندان قابل اعتماد و بدون خطر نیست.

نکته بسیار مهم این است که گاز اضافی تخلیه شده از درگاه خروجی ربات تمیز است و باعث آلودگی ثانویه نخواهد شد.

برنامه نویسی ربات اتاق تمیز

تعداد بسیار زیادی از برنامه نویسان در چند سال گذشته به سمت برنامه نویسی در حوزه هوش مصنوعی و ربات‌های اتاق تمیز و صنایع دارویی روی آورده‌اند.

تنها در دو سال گذشته مجموعه صنعتی Universal Robots دستکم 45 نیروی ماهر و نخبه برنامه نویسی در حوزه ربات اتاق تمیز استخدام کرده است که البته اکثر آنها در عرصه بهداشتی و تمیز کردن کف یا سقف و دیواره اتاق تمیز نقش دارند.

در این میان اما نقش برخی ربات‌ها در جابجایی اجسام و تجهیزات بدون دخالت نیروی انسانی باعث شده تا حذف آلاینده‌های داخل اتاق تمیز به مرز 100 درصد نزدیک شود.

بازوهای روباتی سبک وزن Universal Robots اکنون می توانند در محیط های کنترل شده پیاده سازی شوند.

در واقع خبر خوب این بوده که پس از آزمایشات مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا، دستورالعمل صنعتی بین المللی در مورد عملکرد و اقدامات مختلف فن آوری اتاق تمیز، بازوهای ربات و جعبه های کنترل کننده همراه این شرکت دانمارکی توسط سازمان صدور گواهینامه بین المللی TÜV SÜD برای استفاده در اتاق تمیز، مناسب تشخیص داده شده است.

از طرفی تنوع قابل توجهی از برنامه‌های اتاق تمیز در صنایع غذایی، تولید ریزتراشه‌ها و نیمه هادی در صنایع الکتریکی و نوری وجود دارد که اکنون می توانند کسب و کارهای حوزه هوش مصنوعی را به شدت برای تولید وسوسه کنند.

امتیاز دهید :