ویژگی های درب اتاق تمیز (کلین روم) چیست؟

درب اتاق تمیز (کلین روم) مشخصات و استانداردهای خاصی دارد که در انتخاب بایستی مدنظر قرار گیرد. تهیه درب کلین روم ممکن است ساده بنظر برسد ولی یک انتخاب غلط می تواند سیستم را دچار مشکل نماید. با این حال متخصصان طراحی و ساخت اتاق تمیز در شرکت اندیشگران جامع صنعت ایرانیان، برای کمک به شما هستند.

در این نگارش الزامات فنی و 10 نکته آورده شده است که می تواند شما را در انتخاب درب اتاق تمیز راهنمایی کند و در تهیه تجهیزات باید در نظر بگیرد. همانگونه که مستحضرید درب اتاق تمیز یک قسمت اساسی از اتاق تمیز است زیرا وظیفه آب بندی محیط کنترل شده را بر عهده دارد. اگر درب های اتاق تمیز به درستی کار نکنند، اتاق تمیز بیشتر در معرض خطر آلودگی است. در اینجا شرکت اندیشگران جامع صنعت ایرانیان با توجه به بیش از یک دهه فعالیت در صنعت ساخت اتاق تمیز، 10 نکته اساسی را هنگام انتخاب درب اتاق تمیز ارائه می دهد.

 

درب اتاق تمیز

 

۱. یک درب کلین روم بایستی سطح کاملاً صاف داشته باشد.

دری را انتخاب کنید که از هر دو طرف یک سطح کاملاً صاف داشته باشد. اگر لبه هایی برای نشستن گرد و غبار وجود نداشته باشد ، تمیز کردن و حفظ بهداشت بسیار آسان می شود. بهترین گزینه دری است که پنجره های آن به راحتی تعبیه شده باشد و کاملاً با دیوارهای اتاق تمیز مطابقت داشته باشد.

 

۲. درب کلین روم بایستی قابلیت نصب آسان را داشته باشد.

از وابستگی سیستم درب های اتاق تمیز آگاه باشید. بسیاری از تولیدکنندگان درهایی را به بازار عرضه می کنند که فقط می توانند در سیستم های آنها نصب شوند. این امر باعث می شود تغییر پارامترهای داخل تاسیسات بدون به خطر افتادن یکپارچگی درب اتاق تمیز، مشکل شود. درب های مستقل از سیستم ، بدون در نظر گرفتن تولید کننده، می توانند در هر کلین روم نصب شوند. شرکت اندیشگران جامع صنعت ایرانیان حاشیه هایی را طراحی کرده که متناسب با هر ساختار دیواری است.

 

درب کلین روم


۳. کیفیت پانل های درب کلین روم

دربی را انتخاب کنید که در برابر خم شدن و ضربه مقاوم باشد. شرکت اندیشگران جامع صنعت ایرانیان ضخامت 60 میلی متر را توصیه می کند که در اکثر شرایط صنعتی هم قدرت و هم قابلیت اطمینان را فراهم می کند. آلومینیوم بکار رفته دارای ویژگی های منحصر به فرد و فوق‌العاده با دوام است.


۴. قابلیت آب بندی درب کلین روم

سطح بالای آب بندی هوا چه درجه ای از فشردگی هوا باید داشته باشد؟ 3،5 m3 / hm2 با فشار 200 Pa اندازه گیری می شود یک مقدار قابل اعتماد و خوب است. برخی از درها می توانند مجهز به فناوری واشر مضاعف و واشر سینک یکپارچه باشند و باعث بهبود نحوه آب بندی هوا شوند.

 

قابیلت آب بندی درب کلین روم


۵. مقاومت در برابر مواد شوینده

اتاق تمیز (کلین روم) هر روز در معرض تمیز کردن شدید با انواع مواد شیمیایی قوی برای اطمینان از سطح بالایی از بهداشت قرار دارند. درب های اتاق تمیز، مانند سایر سطوح اتاق تمیز، باید در برابر استفاده منظم از هرگونه مواد تمیز کننده مقاوم باشند و از هرگونه واکنش بین درب اتاق تمیز و مواد شیمیایی جلوگیری شود. شرکت اندیشگران جامع صنعت ایرانیان چندین آزمایش را برای اطمینان از مقاومت در برابر درب های تجاری در برابر هر نوع محصول تمیزکننده ای که در صنعت استفاده می شود ، انجام داده است.


۶. شیشه های ایمنی درب اتاق تمیز (کلین روم)

در یک اتاق تمیز، ایمنی حرف اول را می زند. بنابراین، هر قسمت از محصول باید طوری طراحی شود که بالاترین شرایط ایمنی را داشته باشد. درب های شرکت اندیشگران جامع صنعت ایرانیان مجهز به ضد شکستگی ، شیشه های ایمنی هستند، به این معنی که اگر پنجره شکسته شود، در جای خود می ماند و خطر پراکندگی وجود ندارد.

 

تجهیزات اتاق تمیز

 

۷. درب اتاق تمیز با سطوح آنتی استاتیک

سطوح آنتی استاتیک تضمین می کنند که درب آلودگی و ریز آلاینده ها را جذب نخواهد کرد. برای حفظ بهداشت هر چه بیشتر بهداشت اتاق تمیز یا کلین روم، تمام سطوح باید ضد استاتیک باشند، از جمله درب اتاق تمیز که در شرکت اندیشگران جامع صنعت ایرانیان این ویژگی رعایت گردیده است.


۸. سخت افزار ممتاز

فقط سطح درب نیست که نیاز به توجه ویژه دارد. جزئیات کوچکتر مانند قفل، کشنده در و لولا نیز باید از بهترین کیفیت برخوردار باشند تا از دوام و نگهداری آسان آن اطمینان حاصل کنند.


۹. عملکرد در شرایط اضطراری

اگر خطر قطع برق وجود داشته باشد، قفل مکانیکی به همان اندازه سیستم های الکترونیکی کار می کند. در صورت وجود سلسله مراتب در سطح دسترسی، در نظر گرفتن سیستم کارت ممکن است بهترین عملکرد را داشته باشد - از این طریق می توانید اختیارات مختلفی را به کارمندان خود بدهید. درهای اتوماتیک با لمس یک دکمه باز می شوند و به طور خودکار بسته می شوند که بسیار راحت است. سیستم های قفل الکترونیکی با کنترل و انسداد انسداد، بالاترین امنیت را تضمین می کنند.

 

طراحی و تولید اتاق تمیز


۱۰. شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش

پس از اینکه کلیه شرایط و ویژگی های فنی را کنترل نمودید حالا زمان انتخاب یک تولید کننده فرا می رسد. خواه یک شرکت کوچک یا بزرگ باشد، نگاهی به خدمات ارائه شده توسط تولید کننده بیندازید. اطمینان حاصل کنید که در صورت ضرورت وجود کلیه لوازم و قطعات مورد نیاز قابل سفارش و تحویل است.
شرکت اندیشگران جامع صنعت ایرانیان با بیش از ۱۲ سال سابقه فعالیت در حوزه طراحی اتاق تمیز و ساخت آن جهت کارخانه های داروسازی، صنایع غذایی، الکترونیک و شیمیایی، با همراهی متخصصان با تجربه همواره در کنار شما خواهد بود.

امتیاز دهید :