کلین روم تجهیزات پزشکی

کلین روم تجهیزات پزشکی یکی از انواع کلین روم ها و اتاق تمیز است که امروزه برای تولید و ساخت انواع تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که می دانید در زمان طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی موارد مختلفی باید آزمایش شوند تا از نفوذ انواع میکروب ها به داخل آنها جلوگیری شود و سلامت پزشکان و کادر پزشکی در طول انجام فرایندهای پزشکی حفظ شود. همین عامل نیز باعث می شود تا نحوه طراحی و ساخت کلین روم پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار باشد. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره اتاق تمیز مخصوص ساخت تجهیزات پزشکی صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

کلین روم تجهیزات پزشکی چیست؟

امروزه انواع مختلفی از تجهیزات پزشکی تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند که هر یک دارای حساسیت  های مخصوص به خود هستند و نمی توان آنها را در محیط های عمومی یا محیط هایی که میزان آلودگی ها و میکروب های آنها کنترل نمی شود تولید کرد. به همین علت است که کلین روم تجهیزات پزشکی طراحی و ساخته می شود تا بتوان انواع تجهیزات پزشکی حساس را در آنها تولید کرد. از آنجایی که اتاق تمیز مخصوص تجهیزات پزشکی یکی از حساس‌ترین اتاق های تمیز به شمار می آید باید توجه ویژه‌ای به رعایت کردن اصول مختلف در زمان طراحی آن داشت. احراز کیفیت کلین روم ها نیز در این اتاق های تمیز از اهمیت زیادی برخوردار است و حتما باید این اعتبارسنجی ها با بالاترین کیفیت ممکن روی اتاق های تمیز مخصوص تجهیزات پزشکی انجام شود. کلین روم تجهیزات پزشکی باید کاملا استریل باشد تا شرایط خوبی را برای تولید انواع تجهیزات پزشکی فراهم کند.

اهمیت اتاق تمیز تجهیزات پزشکی

ساخت تجهیزات پزشکی به شکلی که کمترین میزان آلودگی را جذب کرده و از انتقال انواع میکروب ها و باکتری ها به بیماران و همین طور کادر پزشکی جلوگیری کنند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در چنین شرایطی شما باید از کلین روم تجهیزات پزشکی برای ساخت این تجهیزات استفاده کنید تا بتوانید با استفاده از تجهیزات کلین روم با بالاترین دقت ممکن این موارد را اندازه گیری و تست کنید. بنابراین می توان گفت استفاده از اتاق تمیز و تجهیزاتی که در آن وجود دارد برای ساخت تجهیزات پزشکی بسیار مهم و ضروری است چرا که از انتشار آلودگی های مختلف جلوگیری می کند.

مزایای کلین روم تجهیزات پزشکی 

یکی از مهم ترین مزایای کلین روم تجهیزات پزشکی این است که به شما کمک می کند تا بتوانید تجهیزات پزشکی را مطابق با جدیدترین استانداردهای روز دنیا طراحی کنید. علاوه بر این با استفاده از امکانات اتاق تمیز شما می توانید به میزان بسیار زیادی از انتشار انواع آلودگی ها جلوگیری کنید. مزیت مهم دیگر استفاده از امکانات کلین روم تجهیزات پزشکی این است که به شما کمک می کند تا بتوانید هزینه های تولید خود را به میزان زیادی کاهش دهید و در عین حال کیفیت محصولات را نیز بهبود دهید. صرفه جویی در مصرف انرژی را می توان یکی از مهم ترین مزایای کلین روم مخصوص تولید تجهیزات پزشکی به شمار آورد. عامل مهمی که باعث می شود تا امروزه از کلین روم ها برای تولید تجهیزات پزشکی استفاده شود این است که در اتاق تمیز شما می توانید از انتشار عوامل بیماری زا نیز جلوگیری کنید و در نتیجه مشکلی برای تولید انواع تجهیزات پزشکی برای شما به وجود نمی آید.

استانداردهای اتاق تمیز تجهیزات پزشکی

به طور کلی کلین روم تجهیزات پزشکی در کلاس 2 و 3 قرار می گیرد و به همین علت نیز شما باید استانداردهای مربوط به این کلاس های اتاق تمیز را در زمان طراحی و ساخت آنها رعایت کنید. یکی از مهم ترین استانداردها و اصولی که باید در این کلین روم ها رعایت کنید این است که پس از هر پروژه حتما باید عملیات ضدعفونی به طور کامل صورت گیرد.
 دلیل این موضوع وجود باکتری ها و ویروس های خطرناک در کلین روم های مخصوص تجهیزات پزشکی است. استانداردهای مربوط به لباس هایی که باید در این کلین روم ها مورد استفاده قرار گیرند نیز بسیار مهم است. از جمله لباس های مهم مخصوص کلین روم تجهیزات پزشکی می توان به کلاه مخصوص، عینک، ماسک و دستکش مخصوص کلین روم تجهیزات پزشکی، کفش و در انتها روپوش مخصوص اشاره کرد که حتما باید از آنها استفاده کنید.
توجه داشته باشید که تجهیزاتی که در کلاس دو کلین روم تولید می شوند برای بیماران و همین طور پرسنل خطرات زیادی را دارند ولی نکته مهم این است که تجهیزات کلاس 3 می توانند مشکلات بسیار جدی تری را برای سلامت افراد به وجود بیاورند. پس رعایت کردن اصول و استانداردها در این کلین روم ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

تولیداتی که نیازمند کلین روم تجهیزات پزشکی هستند

یکی از مهم ترین محصولاتی که باید در کلین روم تجهیزات پزشکی تولید شود لباس های مخصوص و یکبار مصرف است. این لباس ها باید به شکلی طراحی شوند که آلودگی ها و ویروس ها نتوانند وارد آنها شوند و برای این کار نیز بهتر است که طراحی آنها در اتاق تمیز انجام شود.
 سرنگ و همینطور سوزن مخصوص سرنگ از دیگر محصولات مهمی است که امروزه در کلین روم های پزشکی تولید می شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید سوزن های دندان پزشکی نیز به علت حساسیت بالایی که دارند در کلین روم تجهیزات پزشکی تولید می شوند تا با بالاترین دقت ممکن طراحی و ساخته شوند.
 لوازم جراحی مانند دستکش های مخصوص و همین طور نخ جراحی نیز از جمله مهمترین تولیداتی هستند که نیازمند کلین روم تجهیزات پزشکی می باشند و حتما باید در اتاق های تمیز طراحی و ساخته شوند.

نکاتی مهم درباره طراحی و ساخت کلین روم تجهیزات پزشکی

اولین نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که سعی کنید کلین روم تجهیزات پزشکی خود را به شکلی طراحی کنید که آلاینده هایی مانند گرد و غبار، انواع ویروس ها و آلودگی های مختلف را به راحتی حذف کند. برای این کار داشتن یک سیستم تهویه هوشمند از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که به شما کمک می کند تا تهویه مناسبی را برای اتاق تمیز تجهیزات پزشکی خود داشته باشید. در طراحی و ساخت این کلین روم ها موقعیت اتاق تمیز و همین طور نوع تجهیزاتی که به کار می رود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای انتخاب تجهیزات کلین روم مخصوص تجهیزات پزشکی به شما پیشنهاد می کنیم حتما ابعاد و اندازه اتاق تمیز را نیز مدنظر قرار دهید. علاوه بر این شما باید با برندهای مختلف سازنده این تجهیزات آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین برندها را برای خرید محصولات مورد نیاز کلین روم خود انتخاب کنید.

 

صحبت پایانی

کلین روم تجهیزات پزشکی یکی از انواع کلین روم ها است که برای تولید و ساخت انواع تجهیزات پزشکی از آن استفاده می شود. این کلین روم ها دارای تجهیزات و استانداردهای خاص و منحصر به فردی هستند که در زمان طراحی و ساخت آنها باید توجه ویژه ای به این تجهیزات و استانداردها داشته باشید. تولید و ساخت انواع تجهیزات پزشکی در اتاق تمیز می تواند مزایای زیادی را برای شما داشته باشد که مهمترین مزیت آن حذف انواع آلودگی ها و ویروس ها در طی روند ساخت است.

شرکت اندیشگران جامع صنعت ایرانیان در زمینه طراحی و ساخت کلین روم تجهیزات پزشکی دارای سابقه درخشان است. پروژه های اتاق تمیز تجهیزات پزشکی به صورت صفر تا صدی توسط متخصصان ما انجام می شود.

امتیاز دهید :