کیفیت تجهیزات اتاق تمیز

امروزه یکی از مهمترین قسمت ها در هر صنعت و یا آزمایشگاهی اتاق تمیز یا کلین روم در آن است. استفاده از این بخش در بسیاری از صنایع جزء لاینفک این مکان ها شده است. اما کیفیت تجهیزات اتاق تمیز نیز از نکات مهمی است که هنگام راه اندازی اتاق تمیز باید حتما در نظر گرفته شود.

 

تجهیزات اتاق تمیز (کلین روم)

هنگام راه اندازی یک اتاق تمیز در هر قسمت از صنعت و یا بیمارستان ها نیاز به استفاده از تجهیزات مخصوص در آن است. این تجهیزات کمک می کند تا استفاده از این اتاق ها کاربردی تر و امور در آن بهتر انجام شود. برای همین کیفیت تجهیزات اتاق تمیز نیز در هنگام تهیه این ملزومات از مهمترین نکات می باشد.

 

کیفیت تجهیزات اتاق تمیز

 

لباس مخصوص اتاق تمیز

یکی از بارزترین ملزومات در این اتاق ها لباس هایی است که افراد در هنگام حضور در این مکان باید حتما به تن داشته باشند. از لباس های اتاق تمیز که به آن اصطلاحا گارمنت اطلاق می شود می توان به این مجموعه اشاره نمود.

پوشش سر، انواع ماسک تنفسی، یک لباس یکسره و یکبار مصرف، استفاده از دستکش های مخصوص، پوشش کفش که به آن کاور اطلاق می شود و خود کفش های این اتاق. این لباس ها در سایزها و رنگ های مختلف تولید و در اتاق های تمیز ویژه هر شغل مورد استفاده قرار می گیرد.

کیفیت تجهیزات اتاق تمیز (کلین روم) در تولید لباس های آن نیز تاثیرگذار بوده و این لباس ها از کیفیت بالا و متریال مرغوب و مقاوم به انواع مواد شیمیایی و انواع مختلفی از باکتری ها می باشد. از بارزترین ویژگی این لباس ها اتوکلاو بودن آنها می باشد.

 

ویژگی لباس اتاق تمیز

این لباس ها در دو نوع قابل شستشو و یکبار مصرف تولید و در این مکان مورد استفاده قرار می گیرند. لباس های قابل شستشو به نام آنتی استاتیک مشهور بوده و قابلیت اتوکلاو شدن داشته و مقاوم در برابر انواع مختلفی از مواد و باکتری ها می باشد. اما لباس های یک بار مصرف از جنس لمینت یا اسپانباند بوده و با دارا بودن کش در سر آستین و زیپ در قسمت جلوی آن به سادگی قابل مصرف است. معمولا از این نوع لباس ها در بیمارستان ها بیشتر استفاده می شود.

 

لباس اتاق تمیز

 

کیفیت تجهیزات اتاق تمیز (کلین روم)

از دیگر تجهیزات قابل مصرف در اتاق تمیز تنظیف های میکرو فیبر در این اتاق ها است. این تنظیف ها از متریال پلی استر و یا میکرو پل امید تولید می شوند و دارای قابلیت جذب بسیار زیاد ذرات و پارتیکل ها را در فضای اتاق تمیز دارند. سایز این تنظیف ها نیز مختلف بوده و از 6 در 6 تا 9 در 9 سانتی متر می باشد. کیفیت تجهیزات اتاق تمیز (کلین روم) با توجه به نوع اتاق و کلاس آن در صنایع و یا بیمارستان ها مختلف می باشد.

 

کفش های مخصوص اتاق تمیز

بیشترین آلودگی هایی که در اتاق تمیز (کلین روم) بوجود می آید در اثر ورود افراد شاغل در این قسمت می باشد. برای همین لازم است که هنگام ورود افراد به این اتاق ها از ورود میکروب ها و ذرات آلوده کننده همراه با این افراد به اتاق جلوگیری شود.

برای این کار نیز افراد برای ورود به این اتاق ها از تجهیزات اتاق تمیز مخصوص استفاده می نمایند. از مهمترین تجهیزاتی که کیفیت آن در کیفیت تجهیزات اتاق تمیز تاثیر زیادی دارد کفش و پابندهای این اتاق ها می باشد. برای هر اتاق تمیز استفاده از کفش های مخصوص مانع از ورود آلودگی به آن می شود. این کفش ها دارای چند ویژگی مهم است که به آن می پردازیم.

 

کفش اتاق تمیز

 

ویژگی کفش های اتاق تمیز و تاثیر آن در کیفیت تجهیزات اتاق تمیز

از مهمترین ویژگی هایی که کفش های اتاق تمیز دارند تولید آنها با موادی است که مصرف آن را در اتاق های تمیز مناسب نموده است. زیر این کفش ها از کربن بوده و قابلیت شستشو و اتوکلاو شدن را دارند. متریال رویه کفش نیز از جنس آنتی استاتیک بوده و خاصیت ضد میکروبی زیادی دارد.

 

تجهیزات دیگر اتاق تمیز

از دیگر تجهیزاتی که در اتاق تمیز (کلین ورم) مورد استفاده واقع می شوند می توان به این موارد نیز اشاره نمود.

  • سیستم اینترلاک اتاق تمیز
  • دوش هوایی
  • فن فیلتر پونیت
  • سیستم مانیتورینگ
  • فیلترهای هپا و اولپا
  • پرده پی وی سی
  • هود لامینار
  • کانال کشی اتاق تمیز


برای خرید با کیفیت تجهیزات اتاق تمیز با قیمت مناسب به سایت ما مراجعه و با کارشناسان در این سایت مشاوره نمایید.

امتیاز دهید :